Sunday, June 26, 2011

UHIBBUKI FILLAH ABADAN ABADAA

Assalamualaikum.
Okay before that aku nak bagitau , aku pergi KISAS (kolej islam) dekat klang for a week . Sekolah berasrama penuh dan berprestasi tinggi . Perasaan sebelum pergi , CUAK GILA wehhh . bila sampai , ya Allah , baiknya dorang nie . kitorg sampai dorang tolong bawak beg yg bertan beratnyaaa , hahah . thanks . kami 24 orang , dipisah2 kan . aku dengan wiah masuk dorm F01 , alhamdulillah tingkat bawah sekali . Masuk kelas science 507 - al radzi .
SUASANA
1- dorm : setiap malam sebelum tidur mesti berkumpul ramai2 baca surah al-mulk and tazkirah . sangat lah best (': ukhwah dorang amatlah erat . aku rasa tenang kat sana.
2- Musollah : setiap fardu berjemaah . setiap lepas solat magrib , solat hajat berjemaah . Ya Allah tuhan saja yg tahu betapa tenangnya aku kat sana.
3- Kelas/sekolah : seriously sekolah dorang macam SEKOLAH CUTI ! sampai dalam kelas , aku dengan wiah nak bercakap pun tulis surat xD haha . tapi , sebelum start sekolah , ada perhimpunan . baca doa al-ma'thurat dan zikir la . and pengumuman :)
4- Dewan makan : kawasan dilarang bercakap and sebelum makan malam pada 6.30ptg, ada baca doa al-ma'thurat lagi , asmaul husna dan macam2 lagi . Sangatsangat indah suasana kat sana . layanan yg dorang bagi amat baik .
5- Muslimin & muslimat : perempuan dan lelaki takkan bertegur selagi takde benda penting nak cakap . awesome :D
THE BEST MOMENTS
1- GAMELAN : aku dapat belajar main gamelan (BONANG) dengan kawan2 perempuan , macam nadia , sheero and lain2 . best gila , aku teruja gila lah . dorang mainkan ktorg macam2 lagu :)
2- Celebration before kitorang balik . banyaknya hadiah untuk ktorg (': teharu sangat sangat . seriouslyyyy .malam sebelum ktorg balik , dorang ada mintak feedback . so au antara yg bagi ucapan . Ya Allah , airmata aku mengalir secara tak disengajakan . semua ikut aku nangis . sorry TER (':

Kesimpulannya, aku amat tenang kat sana. kalau boleh nak terus belaja kat sana . Best sangat sangat , kawan kawan lain pun rasa macam tu . Terima kasih to all Khalidians (dorm) and Kisasians . UHIBBUKI FILLAH ABADAN ABADAA . Semoga ukhuwah yg terjalin , kekal selamanya . Aminn .
With Love,

4 comments:

  1. Hey, can I ask you something? Do you have a boyfriend at the moment? I'm sorry if this is a personal. But can you please answer me?

    ReplyDelete
  2. ohh sokayy . for this moment , i dont have a boyfriend (: but kenapa tanya eh ? :D

    ReplyDelete
  3. Tak lah, ingatkan you dengan Zamey?

    ReplyDelete