Saturday, March 19, 2011

A WHOLE DAY WITH MY MOM

18 March 2011
Yaaa , as you know my mother staying at my bro's house , Selayang . As usual , on weekend or holiday i would go there to visit her . So aku decide nak pegi sana hari Jumaat with Zamey and Naz . Yaaa , ramai yang jealous sbb aku bawak Zamey jumpa mak aku . hahaha pedulikan xD Naik train , then naik cab pergi rumah . Sampai rumahh , anak2 buah aku- yaya , tina , adek pot semua ada kat rumah . Wahh , gumbira lah aku kan . So lepak lepak , melayan kerenah budak budak nie . While mak masak , kitorg yg membelanya . Yang aku perasan , Tina suka betul dengan Zamey . Naz selalu dengan yaya . Aku pulak asek melayan adek pot . Lagipun adek pot tgh datang gonjengnya mak kata . Merengek nak aku dukung je . Dari dulu , mesti aku jadi mangsa suruh dukung . Sampai kadang datang kumatnya , dengan mak sendri pun taknak , nak dengan aku . hahah .

Before pergi sembahyang Jumaat , Zamey tidur kat depan tv . hahahah kelakar , comel dia tidur . So aku biarlaaa kan . Bila dorang nak pergi sembahyang jumaat , Yaya dengan Adek pot nangis nak ikot . hahaha kelakar . aku dengan mak start uli tepung nak buah doh donut . Masa tu anak2 buah aku semuanya tidur , kitorg cpt2 la buat . Naz dengan Mey balik , kitorg makan dulu . then, Yaya bangun . hahah . So lepak2 tgk tv . Sembang2 semua . Then start buat donut . hohoho . Belum siap goreng lagi , anak2 buah dah merengek nak . Sampai tangan aku kena minyak panas melayan budak2 nie . Takpela , sekali sekala je pun kan . hehe

Dah siap , naz dengan mey pun makan la . Amboi , sampai tak bangun dari kerusi meja makan . hahaha mak saja kenekan dorang . Btw kan , masa makan tengahari , mak tak makan sekali . Mak mmg macam tu . Mak suruh aku , mey and naz makan dulu . Ttbe zamey panggil mak "makk , jomla makan sekali" . masa tu mak tengah minum , tersedak mak and mak ckp "eh eh , mak dah" hahaha . mak aku bukannya marah pun , mak sporting . hheh . sedap sgt dapat makan masakan mak , dah lama tak rasa . rindu xD So bila dah makan donut apa semua , hujan pulak . Macam mana nak balik nie ? So pukul 5.20 siap2 then tinggalkan semua anak2 buah )': asyu akan rindu korang ): tunggu cab kat depan , naik cab then naik train . Sampai , kak ada amik dekat KTM 19 . Conclusion , even tak puas jumpa mak harini , aku happy sebab Mey serasi je dengan family aku (': heheheh jangan jealouuusss :p


19 March 2011
Haaaa , harini tiba tiba kak ada ajak lunch at McD . Aku okay jela , so gerak pergi rumah Mey amik dia . Keluar2 , dia tgh pegang pengisar Bawang . hahahah kelakar lah bie nie . Rupa2nya mama dia nak buat carbonara . wahhh , suka nie xD then makan kat mcd lepas tu hantar mey balik . Mama dia bagi carbonara ^^ yeheeee . sukanya . then balik , terus makan . Pizah(cousin) tanya , sapa bagi . Then zaty(cousin) aku cakap "mak mertua arin bagi" hahaha . Aku pun cakap la , korang nak, suruh mak mertua korang buat xD hahaa . happy gila . sedap pulak tu . Thanks mama ♥

2 comments:

  1. aku jeles. sbb aku ade kt situ =="

    ReplyDelete
  2. nie mesti naz nie , hahaha . jangan la jealous :p

    ReplyDelete