Saturday, March 5, 2011

CERMIN DIRI :'D

setelah seminggu saya terlantar , terduduk , berehat kat rumah akhirnya saya sihat walaupun tak sepenuhnya (': thanks kepada sesiapa yang amik berat . Thanks Zamey because balik sekola singgah tengok saya dah okay ke belum , belikan air fav saya and bagi saya baju lagi :D Saranghaeyo ♥ Act hari nie seharian aku kat SK Subang untuk kendalikan program "KEM PRS" . yeheee . budak budak dia tak ramai but sangat best . Sayang sangat kat diorang nie . Aku diberi tugasan untuk kendalikan bahagian motivasi . Saat2 yg sangat aku nantikan , dah tibaa . Wiah , Naz , Barie buat games . but aku punya lebih kepada motivasi and muhasabah diri :D Tajuk yg diberi masa budak budak masuk STATION aku (kelas) ialah CERMIN DIRI .

Me : Sekarang , akak nak semua pejam mata and bayangkan 3 orang yg paling korang sayang . Paling penting dalam hidup korang .
Them : ibu ! ayah ! family ! cikgu ! atok ! nenek
Me : baik , sekarang kakak nak setiap sorang pegi tengok org yg korang sayang kat dalam laci sana tu . TAPI semua kena janji kita simpan rahsia

sebenarnya dalam laci tu ada cermin , jadi kita nampak la orang yang paling kita sayang dalam hidup kita . Orang yang paling penting dalam hidup kita . Bukan ibubapa , bukan guru tapi SAYA .

Me : dah nampak orang yang korang syg sgt ?
Them : dahhhhhhh~
Me : siapa orang yg perlu kita sayang ?
Them : DIRI SENDIRI

then aku pun buat rumusan dan sembang borak . Menyanyi dengan dorang , sampai ada yg tanak pegi station lain sbb na sembang dengan aku , plus na dengar aku nyanyi . Ada group yg dengar :D okayy laaa tu je cerita aku harinie . Walaupun dalam sedikit kesakitan , aku dah jalani hari ini dengan sangat baik . Alhamdulillah , hari ini lebih baik dari hari semalam . Itu janji kita pada Allah (': eh btw , ada sorang budak nie , nama dia ZIKRIEL (tapi seriously perangai macam Alif) Gahh , ini mengundang cerita lama , menyirap pulak aku . haha !

6 comments:

  1. motivasikan org sekaligus motivasikan diri sndri,,
    btol x ??

    ReplyDelete
  2. intan =)
    ingt sy ?
    ermm..
    i miss u =)
    anyway..
    aritu crik2 intan kat sume tmpt..
    ni da jmpe blog intan
    ayuz da tau da prkmbangan intan skrang =)

    ReplyDelete
  3. fara : EXACTLY yes ! :D
    ayuz : omg omg , lama ta dengar cita ! mana dapat carik nie . jangan kata google , haha

    ReplyDelete
  4. zikriel?macam adam zikriel setan tu jea -.-' hahahah..macam perangai alif pulak tu kan.. :P

    ReplyDelete
  5. Alin :budak budak dia best sangaaattt XD

    Alia : haha tu lah pasal . Dah perangai macam Alif , nama macam tettt tu -,- haha

    ReplyDelete