Monday, September 10, 2012

Penghijrahan Hidup

Assalamualaikum.
Pertama sekali aku nak ucapkan jutaan terima kasih kepada semua di sekeliling aku yang sentiasa menegur kesilapan aku, mendoakan kesejahteraan aku. Sebenarnya, aku buat keputusan untuk berubah ke arah kebaikan. Berubah dari aku yang sekarang ke arah yang lebih baik. Mungkin bunyinya cliche, tapi aku benarbenar maksudkannya. Pada suatu malam, aku pernah bermimpi tentang azab dan kematian aku sendiri. Walaupun tak jelas dan aku tak ingat sangat, tapi aku dapat rasakan betapa ngerinya saat itu. Aku lihat, ramai sahabatku yang juga melakukan perubahan, which could impressed me. Dan kemudiannya aku follow twitter Abby Abadi yang korang semua pun tahu dia dah berhijrah untuk berhijab dan memperbaiki diri. Sejujurnya, hijab aku belum sempurna. Orang yang rapat ngn aku mungkin tahu kenapa. Aku tertarik dan mula berfikir untuk berhijrah jugaa. Dan kemudiannya aku kenal seseorang yang istimewa yang selalu mengingatkan aku tentang solatku, agamaku, dan yang paling penting untuk seorang muslimah, auratku. Sememangnya aku berhijab semenjak sekolah rendah lagi, tapi mungkin aku perlu baiki lagi. Terima kasih kepada insan tersebut. Di sini aku nak nyatakan, bukan lah aku berubah demi orang orang tertentu. sebaliknya, mereka lah yang banyak memberi motivasi mendorong aku untuk berubah. Perubahan ini aku buat demi diri aku sendiri. Demi mencari erti sebuah kehidupan di dunia sebagai muslimah sejati dan insyaAllah bekalan ke akhirat kelak. Perubahan ni akan aku lakukan sedikit demi sedikit. insyaAllah. Oleh itu, aku mohon bantuan para sahabat sekalian untuk turut sama mendoakan perubahan aku ni. Tegur lah kesilapanku, ingatkan kekhilafanku. Dan yang paling penting, ampunkan dosa dosa aku. Terima kasih untuk semua yang menyokong. Wallahua'lam. Wasalam.

Note : Aku takdelah berubah sampai korang tak boleh nak bergurau langsung. Aku masih Intan Azrina, cuma mungkin Intan yang lebih baik dari dulu. Supaya aku benar benar menjadi Intan yang berada dalam kaca. insyaAllah :)

Wanita adalah perhiasan dunia, dan sebaik-baik hiasan adalah wanita solehah. Subhanallah :)

Hamba Allah,

No comments:

Post a Comment