Saturday, September 8, 2012

Kehilangan Yang Dirasai

Assalamualaikum.
Sebak dan terkilan aku rasa bila tak dapat berjumpa untuk memohon ampun dan maaf daripada seorang pendidik yang aku sayangi. Aku dikejutkan dgn berita pemergian lecturer Algebra malam semalam. Pertama kali arwah melangkahkan kaki ke dalam bilik kuliah, apa yang aku lihat adalah sebuah senyuman ikhlas yang terukir di bibir dia. Dan dari situ, dia mengingatkan aku kepada Arwah atuk. Dr Saiman adalah seorang pensyarah yang sangat baik dan murah dengan senyuman. Dia kerap batuk dalam class, dari situ aku tahu dia sakit. Atuk, kita kan pakai botol air yang sama :( Nanti intan dah tak ada geng. Siapa nk buat intan gelak dlm class math selain tengok muka atuk yg comel tu. Intan doakan atuk tenang menghadap Illahi. InsyaAllah. Terima kasih atas ilmu yang diberi. Ya Allah, kau tempatkanlah insan dan pendidik yang hebat ini di kalangan orang yang engkau kasihi ya Allah. Aminn. Mohon readers semua untuk sedekahkan Al-Fatihah buat beliau. Terima Kasih.

With Love,

No comments:

Post a Comment