Friday, September 7, 2012

ASASI WAR GAMES ASPER 8

Assalamualaikum.
Letih dan sakit sakit badan masih terasa sehingga ke hari ini. Walaupun camping tamat 5hb. Baiklah, untuk pengetahuan semua, dari 3hb hingga 5hb september, Asperians batch 8 semua pergi war games. But we're devided into two group which go to two different place, tanjung malim and jasin. Aku telah terpilih untuk pergi camp dekat tanjung. Sesampai je, ada four wheel drive and lori2 angkut kitorg. Then kena rentas sungai. Sampai camp site, aku blur. Asal kosong macam padang jarak padang tekukur ni. Ohh ya before tu aku tolong sorang ahli group yg lelah. Then kitorang kena bersihkan tempat kitorg untuk tidur, dapur, unggun api. Makan nasi pasir weh bila malam. Sorang dapat makan 3 suap je. Yelahh, beras tak seberapa untuk 39 orangg. Tapi kitorg share share and consider sesama sendiri :) At night, kitorg ade nightwalk. Kitorang just jalan dalam hutan but beramai2. Oh ya, aku dalam group tango :D asalnya aku group romeo, tapi romeo telah dipecahkan. Kitorang tidur about 2 hours je. Cukup la kan. Keesokan paginya kitorang kena kemas barang semua, then gerak ke camp site sebenar. Rupanya malam semalam tu cuma survival night, kat tanjung je ada. kat melaka takde macam kitorg :) kitorg ada banyak activity pada hari kedua. Group tango and Sierra kerap bersama sbb bawah satu gunung "GUNUNG KORBU". First activity is white water tubing which is activity that i like the most! Walaupun ia mengakibatkan kelukaan dan lebam dibadanku, tetap aku sukaaa :D Then kitorg ada low rope course. kat sini kitorg main banyak tali. haha maksudnya activity fizikal yang memerlukan kita berjalan atas tali, atas batang pokok. new experience fr me. ohhh ya, to Haziq sorry terlibas tali sampai kena mata. haha sorrrrrrryy okay. Third activity, compass marching which kitorg belajar cara nak baca compass and ada games sikit. The last one is obstacle. perghh kat sini seksa sbb guna otot perut. haha. Before maghrib kitorang telah dihumban ke dalam lumpur. haha. Disebabkan saya terlalu suka bermain dgn lumpur tu, abang tu telah menyuruh saya merangkak hingga ke hujung sedangkan org lain berjalan. hahaa. but , best sangat :) Dah la aku pakai baju kolej, pergh perghh bau dia. hahah. At night ada persembahan and karaoke. Hahaha as usual, kitorrg punya kumpulan terkenal dgn tagline "HAMBARRR~~" hahah hanya Tangoes je tahu kenapa. haha. The next dayy, tiba waktu yang dinantikan. WAR GAMES sebenar. Korang semua patut try game ni. Sangat sangat best. Yang penting, TANGO tak hambar pagi tu wehh. Kitorg punya panji, satu2nya panji yang keluar dr persembunyian tk mcm panji lain yg sentiasa disorok. Hahah abang apit terbaik lah! :D Aku tak mati kena bom weh, sikit pun tidak. haha.Okay then tibalah masa untuk berangkat pulak. Sedihnyaaaa, im gonna miss this moments :')

*Tk pergi war games, tak rasa nasi pasir, tak rasa tidur berbumbung langit, tak rasa lebamlebam semua, tak rasa lumpurnya, tak rasa tak mandi dua hari dan TAK RASA KEGEMBIRAANNYA. To all Tangoes, i love you guysss :* Lepas ni semua boleh dah pergi class tak mandi, dah biasa kan? Hahaha. Night :*


With Love,

No comments:

Post a Comment