Monday, August 27, 2012

Hakikat Kehidupan

          Assalamualaikum. How's everybody? Im so sorry for those who waited fr my post. I dont really feel like posting anything before even I got a lot time to do so. I just feel laaazzzyyy. heee. Nothing much to say. Cuma aku nk bagitahu yang sekarang ni aku belajar dekat UPM,Serdang. 30 minutes from my house, haha. Nearby. Lusa dah final exam fr first sem. Whoah aku takut tapi tak start apa lagi. *note to juniors: jangan contohi saya* Hahaha. Dah lama rasanya tak bercerita rasa pelik and taktahu apa nak cerita. Haha. I just wish I can make people smile then burst to laughter. I really enjoy being a clown as long as they happy. Fr those who sad, please smile honey. Our life is too short to cry fr anything, even a drop *please, tipu aku taknangis* hahha. I really enjoy my life even sadness is always around. Harini aku tersedar yang kadangkala kita kena paksa diri kita untuk buat apa yang kita taknak dalam hidup kita untuk kepentingan orang lain. Memaksa diri sendiri untuk menyayangi seseorang yang masih terasa asing bagi kita memang menyeksakan. Tapi percayalah, selagi kita belum cuba kita takkan tahu hasilnya. Semuanya akan boleh andai kita TERIMA HAKIKAT. Sepanjang hidup aku, setiap perkara yang terjadi, from all experience, I learnt that Benda yang paling susah untuk kita terima dalam dunia ni adalah HAKIKAT. Percayalah, sahabat sahabat semua, kalau kita boleh terima hakikat, semuanya akan jadi mudah dan kita akan jadi tenang menjalani kehidupan. InsyaAllah.

          Semakin pekat hitam malam, semakin hampir malam itu dengan kehadiran siang. Semakin berat cabaran yang kita hadapi dalam hidup, semakin hampir kita dengan kebahagiaan. Dan ingat lah sahabatku, Semakin hebat rintangan yang kita harus tempuhi demi mendapatkan sesuatu, semakin hampir kita dengan kemenangan :') Life is too short to cry fr anything,  life is wonderful, it goes on circle :)

        Btw, Selamat Hari Raya maaf zahir dan batin :) I will post a lot, insyaAllah :)

With Love,

No comments:

Post a Comment